Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Herlings Kan Wereldtitel Mxgp Wel Vergeten Na Derde Plek In China

Herlings kan wereldtitel MXGP wel vergeten na derde plek in China

Persconferentie op 17 april om 14.00 uur

Jeffrey Herlings kan de wereldtitel in de MXGP wel vergeten na zijn derde plek in de Grote Prijs van China. De Nederlander eindigde zondag achter Tim Gajser (1e) en Romain Febvre (2e) en zag zijn achterstand op koploper Gajser oplopen tot 53 punten. Met nog slechts drie Grands Prix te gaan, is het vrijwel onmogelijk voor Herlings om de achterstand nog goed te maken.

Herlings gefrustreerd na race

In de persconferentie na de race was Herlings duidelijk gefrustreerd. "Ik heb gewoon niet het tempo om met Gajser mee te komen", zei hij. "Ik heb alles geprobeerd, maar het was niet genoeg. Ik denk dat ik de wereldtitel wel kan vergeten." Herlings liet ook weten dat hij na de race een gesprek heeft gehad met zijn team over zijn toekomst. "Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen", zei hij. "Maar ik denk dat ik een tijdje pauze ga nemen en ga nadenken over mijn opties."

Herlings heeft nog steeds kans op tweede plaats

Hoewel de wereldtitel voor Herlings nu vrijwel onhaalbaar is, heeft hij nog steeds kans op de tweede plaats in het kampioenschap. Gajser heeft 525 punten, Febvre 484 punten en Herlings 472 punten. Met nog drie Grands Prix te gaan, is het nog steeds mogelijk voor Herlings om Febvre in te halen en als tweede te eindigen.

Herlings hoopt op sterke finish

Herlings hoopt zijn seizoen sterk af te sluiten. "Ik wil de laatste drie Grands Prix winnen", zei hij. "En dan zien we wel waar we eindigen. Ik ben nog steeds gemotiveerd om het beste van mezelf te geven en het seizoen zo goed mogelijk af te sluiten."


Comments